Univerzita Palackého v Olomouci opět hledá podnikavé hlavy! Máte "v hlavě" záměr, který jste zatím nerealizovali na trhu nebo jej realizujete nejvýše 1 rok? Je vám více než 18 let? Nebo je vám méně než 18, ale máte někoho staršího, kdo se za vás v přihlášce zaručí? Tak vzhůru do toho!
Cílem soutěže Podnikavá hlava je podpořit začínající i zkušené podnikatele a ocenit nejlepší podnikatelský záměr Olomouckého kraje. Na vítěze čekají samozřejmě zajímavé výhry, ale i samotná účast v soutěži vás může naučit mnoho nového. Registrací získáte možnost zdarma absolvovat WORKSHOP Marketing a budování brandu během finále soutěže.
Ke tvorbě svého podnikatelského záměru můžete před přihlášením využít expertních konzultací našich odborných konzultantů ze strany VTP UP (podmínky uvedeny v Pravidlech soutěže).
Jak se přihlásit, se dozvíte v podrobných pravidlech soutěže. Aktuální dění sledujte na Facebooku i Instagramu. Inspirovat se můžete také vítězi minulých ročníků, kteří začínali stejně, jako vy.
Soutěž v letošním roce získala záštitu rektora UP prof. MUDr. Martina Procházky, Ph.D., primátora statutárního města Olomouce Mgr. Miroslava Žbánka, MPA a náměstka hejtmana Olomouckého kraje Ing. Jana Šafaříka, MBA.
Finanční podporu poskytli hlavní partneři: Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest a Inovační centrum Olomouckého kraje. Marketingovou propagaci soutěže zajištuje Marketingová agentura Arrow Marketing.
Tato soutěž je realizována v rámci projektu č. 2422000002, Podpora podnikavosti, který je součástí Národního plánu obnovy, komponenty 1.4. Digitální ekonomika a společnost, inovativní start-upy a nové technologie, financovaného z EU Nástroje pro oživení a odolnost.
+ Speciální kategorie „Podnikatel z UP“
CAPTURESS - Vít Bareš
2024 |
Harmonogram:
22. 03. 2024 Start soutěže a otevření registrace soutěžních příspěvků 20. 05. 2024 12:00 Uzávěrka přihlášek soutěžních příspěvků 30. 05. 2024 Zveřejnění TOP 10 finalistů 07. 06. 2024 Finále soutěže a oficiální vyhlášení výsledků |
---|
Vystudoval obor fyzikální chemie na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde také několik let působil na pozici junior researcher. Od roku 2015 pracuje ve Vědeckotechnickém parku UP jako business development manager. Zabývá se především transferem znalostí a technologií, komunikací s firemními klienty a zajišťováním zakázkových měření na unikátní infrastruktuře Univerzity Palackého v Olomouci.
Pracuje ve Vědeckotechnickém parku Univerzity Palackého v Olomouci od roku 2012 a to jako projektový manažer se zaměřením na transfer technologií do podnikové sféry. Studoval na Vysoké škole báňské a Ecole Centrale Paris. V minulosti pracoval jako manažer a jednatel v úspěšné telekomunikační firmě Evkanet.
V agentuře CzechInvest působí již řadu let. Její pracovní náplní je široká škála činností podporujících rozvoj podnikatelského prostředí v regionu – dotace v oblasti zpracovatelské průmyslu, inovací, vědy a výzkumu, podpora exportu českých firem do zahraničí, monitoring průmyslových zón a brownfieldů a v neposlední řadě je také koordinátorem startupových projektů. Hlavním úkolem regionální kanceláře CzechInvestu v oblasti startupů, je snaha spoluvytvářet startupové podhoubí v regionu tak, aby mohly vznikat a rozvíjet se nové zajímavé podnikatelské projekty s globálním potencionálem.
Vysoce kvalifikovaný a zkušený podnikový expert, který má za sebou úspěšnou kariéru v oblasti obchodu a marketingu. Po studiích na Newbery College a Nottingham Trent University získával znalosti a zkušenosti v několika firmách. Zastával pozici Territory Managera v nadnárodní petrochemické společnosti ExxonMobil, poté přešel do poradenských společností IMPAC a DC VISION. V IMPAC působil jako Regional Vice President pro ČR, Slovensko a Maďarsko, kde se specializoval na strategický rozvoj. V DC VISION se zaměřoval na implementaci LEAN procesů a optimalizaci podnikových operací. S nabytými zkušenostmi se stal obchodním ředitelem ve společnosti EMOS. Poté zaujal pozici generálního ředitele ve společnosti LABICOM, kde vedl celkový provoz a strategický rozvoj firmy. Aktuálně působí jako CEO firmy T.S. BOHEMIA a strategicky rozvíjí společnost v rámci konkurenčního podnikatelského prostředí.
Absolventka sociologie a žurnalistiky na Univerzitě Palackého v Olomouci. Získala doktorát v oboru sociologie. Má více než 15 let zkušeností ve vzdělávání dospělých ve firmách a neziskových organizacích. Jako visiting professor působila také na americké univerzitě. Zaměřuje se na témata selfmanagementu, seberozvoje a wellbeingu. Pohybuje se také na startupové scéně a rozvíjí podnikavost. Její misí je podporovat chytré nápady a pomáhat profesně a osobnostně rozvíjet kohokoli, kdo na to má odvahu.
Získala řadu zkušeností v mezinárodních společnostech zejména na pozici HR manager. Ke startupům se dostala v roce 2015, kdy svou profesním kariéru spojila s bývalým start-upem a měla za úkol zde vybudovat HR, back office a mezinárodní call centrum. Svět okolo startupů a inovací jí natolik zaujal, že se následně začala věnovat HR konzultacím v této sféře. Aktuálně působí na ve společnosti ČSOB jako Inovační manager a vede projekt Start it UNI, který zaměřený na mladé podnikavce zejména z řad SŠ a VŠ.
Odborná porota bude u soutěžních příspěvků hodnotit tato kritéria:
Komplexnost zpracování podnikatelského záměru (0–10 bodů)
Reálnost realizace záměru (0-10 bodů)
Originalita (0-10 bodů)
Potenciál rozvoje (0-10 bodů)
Ekonomika projektu (0-10 bodů)
Soutěžní příspěvek může získat maximálně 50 bodů. Každý soutěžní příspěvek bude hodnocen dvěma až čtyřmi hodnotiteli. Bodové hodnocení bude vypočteno aritmetickým průměrem obdržených bodů od každého z hodnotitelů. Do finále postupuje deset soutěžních příspěvků, které dosáhnou nejvíce bodů. Hodnocení jednotlivých soutěžních příspěvků se soutěžícím v písemné podobě automaticky nezasílá. Soutěžící je však oprávněn písemně požádat přislibujícího o zaslání hodnocení svého příspěvku na jeho e-mail. Žádost je možné zaslat na e-mail: podnikavahlava@upol.cz.
Ve finále soutěže hodnotí odborná porota kvalitu prezentace soutěžního příspěvku. Odborná šestičlenná porota hodnotí tato kritéria: dodržení předepsané délky prezentace (3 minuty), přehlednost údajů, kvalitu slovního projevu, obsahovou stránku prezentace. Ihned po prezentaci soutěžního příspěvku udělí každý člen odborné poroty známku za prezentaci 1 až 10 bodů. Výsledné bodové hodnocení soutěžního příspěvku je stanoveno aritmetickým průměrem získaných bodů od každého hodnotitele. Získaný počet bodů bude připočítán k bodovému zisku z hodnocení soutěžních příspěvků. Vítězným soutěžním příspěvkem je soutěžní příspěvek s nejvyšším bodovým hodnocením.